ד”ר יובל קרניאל

עו”ד ד”ר יובל קרניאל מכהן כבורר וכמגשר במשכן לבוררות ופתרון סכסוכים.

עו”ד ד”ר יובל קרניאל הינו המומחה המוביל בישראל בתחום משפט תקשורת וטכנולוגיה ובעל ניסיון רב ומגוון בתחום דיני התקשורת, היי טק, זכויות יוצרים, פרטיות, לשון הרע, רגולציה, וניהול משברים וסכסוכים בתקשורת בכלל וברשתות חברתיות ובאינטרנט בפרט.

ד”ר קרניאל הוא בעל 30 שנות ניסיון הן כעורך דין בשירות הציבורי, הן כחוקר ומרצה בכיר באקדמיה והן כאב בית דין לאתיקה של מועצת העיתונות, בורר בבית הדין לשמות דומיין של איגוד האינטרנט, ובורר ומגשר מנוסה ומוסמך בתחומי התמחותו.

ד”ר קרניאל כיהן כשותף ויועץ במשרד עורכי הדין שיבולת, בו ניהל את מחלקת התקשורת וזכויות היוצרים, וכרקטור, ומשנה לנשיא האקדמיה לאמנות ועיצוב של בצלאל, בירושלים.

לד”ר קרניאל השכלה משפטית רחבה, הכוללת הצטיינות בתואר ראשון באוניברסיטה העברית, תואר שני במשפט בנ”ל ,מהאוניברסיטה האמריקאית בוושינגטון די.סי, ותואר דוקטור למשפטים מהאוניברסיטה העברית. נושא הדוקטורט הוא חובות אמון של דירקטורים ונושאי משרה בתאגיד, עליו גם פרסם ספר חשוב המצוטט רבות בפסיקות בתי המשפט.

ד”ר קרניאל עבד כעורך דין במשרד המתמחה בקניין רוחני של ד”ר שלמה כהן, כיהן כיועץ המשפטי הראשון והמקים של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, היה שותף במשרד זיסמן אהרוני גייר, ומאז 2001 במשרד שיבולת, אותו עזב לאחרונה.

כעורך דין היה שותף ומלווה משפטי ואסטרטגי לעסקאות ולניהול סכסוכים מקומיים ובנ”ל, רחבי היקף וסבוכים, לרבות כבורר ומגשר. במסגרת לשכת עורכי הדין, כיהן קרניאל כיו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה, וכן כיו”ר ועדת תקשורת שנים רבות.

ד”ר קרניאל שימש חבר סגל ומרצה בכיר, ולימד דיני תאגידים, דיני זכויות יוצרים, דיני תקשורת, ודיני אינטרנט, בשורה של מוסדות אקדמיים מובילים, האוניברסיטה העברית, המכללה למשפט ועסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל, ומאז 2007 במרכז הבינתחומי הרצליה, שם היה שותף להקמת בית ספר לתקשורת, ובצלאל, שם כיהן כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים.

ד”ר קרניאל פרסם 3 ספרים, על חובות אמון של דירקטורים, על דיני התקשורת המסחרית, ועל הפרטיות, ועשרות רבות של מאמרים בכתבי עת מקצועיים. קרניאל שימש כחבר מליאת רשות השידור, ויו”ר ועדת האתיקה שלה, וכן בשורה של דירקטוריונים, וההנהלות של גופים ציבוריים נוספים, והוא מרצה ויועץ מבוקש.

צור קשר