יוחנן צנגן

מר יוחנן צנגן מכהן כמגשר וכברור במשכן לבוררות ופתרון סכסוכים משנת 2011.

מר צנגן מתמחה בדיני תקשורת, קניין רוחני לרבות זכויות יוצרים ולשון הרע ומחלוקות בתחום הרגולציה בין מפקחים ותאגידים מפוקחים.

סוגי סכסוכים אשר בהם עסק צנגן: סכסוכים בין מפיק או יוצר לבין תחנת טלוויזיה על זכויות ביצירה עצמה, סכסוכים בין יוצר למזמין העבודה, סכסוכים בין משרד פרסום לספק המדיה התקשורתית, סכסוכים על שיעור תמלוגי זכויות יוצרים, סכסוכים בין גופי שידור על זכויות של פורמט, לרבות עם גופים מחו”ל, סכסוכים בין גופים מסחריים שעניינם לשון הרע, ועוד.

צנגן בוגר תואר ראשון בכלכלה ובעל תואר מוסמך במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית. כיום עורך מחקר לתואר שני ושלישי באוניברסיטת בר-אילן בחוג ליישוב סכסוכים.

במשך 18 שנים, מאז הקמתה ועד 2009, כיהן צנגן כמנכ”ל “רשת” בערוץ 2. עובר למינויו כמנכ”ל רשת,  שימש כסמנכ”ל כספים וכלכלה ברשות השידור במשך שנים רבות.

במסגרת פעילותו הציבורית כיהן צנגן, בין היתר, כיו”ר דירקטוריון “הבימה”. כמו-כן, הוא מגשר בהתנדבות בפרוייקט של משרד המשפטים, המיועד להקל על העומס בבתי המשפט, בייחוד בתביעות קטנות. לתפישתו, אנשים יכולים וצריכים לקחת אחריות ולמצוא פתרונות גם לסכסוכים המתגלעים בחייהם, שכן לתהליך של יישוב סכסוך בדרך של הסכמה יש השפעה ומשמעות עבור האדם, הרבה מעבר לסכסוך עצמו.

צור קשר